reklama

Hromadné nehody? Vinu má špatné počasí

Česko - Na hromadných nehodách má většinou vinu špatné počasí. Projděte si seznam nehod, při kterých havarovalo více než 30 automobilů.

15. ledna 1997 - Řetězová dopravní nehoda více než 50 osobních a nákladních aut na dálnici mezi Olomoucí a Mohelnicí,
kterou zavinilo namrzající mrholení; pět těžce raněných. Ve stejný den při řetězové dopravní nehodě desítek vozidel na dálnici D8
na Mělnicku, kterou zavinilo namrzající mrholení a mlha, jeden člověk zahynul a pět osob bylo zraněno. 

10. února 1997 - Řetězová nehoda asi 50 aut na dálnici D1 necelý kilometr od Brna ve směru na Prahu; tři lehce zranění.
Srážku patrně zavinila hustá ranní mlha. 

10. listopadu 1998 - V obou směrech dálnice D1 u 187. kilometru se srazilo 51 vozidel. Vlivem husté mlhy se stalo 21
nehod, při nichž bylo pět lidí lehce zraněno. 

8. února 1999 - Řetězová havárie 30 osobních a nákladních vozidel na 32. kilometru dálnice D1 z Prahy do Brna; jedno roční
dítě zahynulo a asi 25 osob bylo zraněno.

12. dubna 2000 - Série nehod v husté mlze na silnici mezi obcí Středokluky a Prahou; postupně se při 19 haváriích srazilo
40 osobních aut a čtyři autobusy; šest lidí lehce zraněno. 

29. listopadu 2000 - Celkem 116 aut se srazilo na dálnici D5 za Prahou. Škoda na vozidlech se vyšplhala na více než 32 milionů
korun; několik aut zcela vyhořelo. Při nehodě jeden člověk uhořel; další dva lidé byli zraněni těžce a čtyři vyvázli s lehkým zraněním. Příčinou většiny nehod bylo nepřizpůsobení rychlosti povětrnostním podmínkám a povaze vozovky.

22. února 2002 - Na dvacetikilometrovém úseku rychlostní komunikace mezi Brandýsem nad Labem a Mladou Boleslaví postupně havarovalo 62 aut. Devět lidí bylo lehce zraněno. Příčinou havárií bylo nepřizpůsobení jízdy povětrnostním podmínkám -
řidiče překvapilo husté sněžení, silný nárazový vítr a náledí. 

15. října 2002 - Při hromadné dopravní nehodě na 134. až 136. kilometru dálnice D1 bylo při 23 dopravních nehodách poškozeno 47 vozidel. V husté mlze a na mokré vozovce devět řidičů nedodrželo bezpečnou vzdálenost, sedm se nevěnovalo řízení a stejný počet nedodržel rychlost. Několik osob bylo lehce zraněno. 

27. listopadu 2003 - Hromadná nehoda, při níž se na úseku dlouhém asi 250 metrů srazilo 33 vozidel, z toho šest nákladních,
se stala v Praze 9 mezi odbočkami na Černý most a na Dolní Počernice na Východní spojce. Nehoda si vyžádala těžká zranění
dvou osob. K nehodám značně přispělo mlhavé počasí. 

14. února 2005 - Hromadnou havárii u Domašova na Brněnsku, při níž se na dálnici D1 srazilo 58 aut, tvořilo 23 menších
nehod. Kolizi způsobil smyk jednoho z vozů na mokré vozovce. Při nehodě utrpělo zranění 25 lidí, z toho 17 těžké a osm lehké. 

22. února 2005 - Bez vážných zranění se obešla hromadná dopravní nehoda 36 vozů, která se stala mezi čtvrtým a osmým
kilometrem dálnice D2 ve směru na Břeclav. Ve sněhové bouři havarovalo 29 osobních vozidel, šest nákladních aut a autobus. 

8. listopadu 2005 - Provoz na rychlostní silnici u Pískové Lhoty nedaleko Mladé Boleslavi celé dopoledne komplikovala série
několika nehod. Ráno tam postupně v husté mlze havarovalo asi 30 osobních automobilů a dva kamiony; 12 lehce zraněných. 

17. února 2006 - Na výpadovce na Frýdlant nad Ostravicí na Frýdecko-Místecku se srazilo 32 automobilů. Podle dostupných
informací si nehoda vyžádala jedno lehké zranění. Důvodem několika skupinových dopravních nehod byla ledovka na vozovce.

"Jsem rád, že se toho Iveta nedožila." Seriál o Bartošové to od blízkých schytal | Video: Michaela Lišková
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama