reklama
 

Jak se zbavit strachu z létání: 10 rad, které zaručeně pomohou

Doba dovolených je možná za námi, ale doba prodloužených víkendů a výhodných letenek před námi. Co takhle navštívit Paříž, Řím nebo Barcelonu? Že vás pohled na letadlo děsí? Nemusí! Víme, jak se správně připravit a naladit, abyste si tento typ dopravy zamilovali.

Foto: iStock

Usedáte do letadla se špatnými pocity, s obavami z možné katastrofy nebo do něj raději vůbec nenastoupíte? Nejste v tom sami. Strach z létání trápí miliony lidí po celém světě.

Naštěstí existují způsoby, jak strach překonat. Není to tak složité, ale vyplatí se svěřit se do rukou odborníků.  

1) Najděte si svůj cíl. Pozitivní motivace je to nejsilnější, co vás potáhne dopředu. Bude to vysněné místo, kam se chcete podívat, ale autem to nejde nebo to trvá příliš dlouho? Motivací může být i vzdálená láska či návštěva příbuzných v cizině. Zkrátka cíl je důležitý. Musíte mít na co se těšit!

2) Začněte se připravovat. Naplánujte si cestu, zjistěte si co nejvíc o dané destinaci, kupte si publikaci a už si v duchu sumírujte, co tam budete dělat. Najděte si atraktivní a ne moc drahé cíle a každý večer si je v duchu představujte.

3) Přihlaste se na kurz Létání bez strachu. Speciální jednodenní seminář vedou zkušené stevardky a jeden pilot, kteří vám vysvětlí, jak funguje letadlo, co jsou vlastně turbulence, proč nás vůbec neohrožují, a mnohé další věci. "Máme zkušenosti, že čím více o tom lidé vědí, tím méně se bojí," říká manažerka kurzů Alena Krejčíková. Na kurzu také absolvujete simulovaný let a můžete si na trenažéru zkusit řídit Boeing 737. Více na www.letanibezstrachu.cz.

4) Přečtěte si knížku. Nejlepší je publikace Uleťte svému strachu (Lucas van Gerwen), kde dopodrobna zjistíte vše podstatné o letadlech a létání a naučíte se, jak svůj strach zvládat. Knížka je sice momentálně vyprodaná, ale v rámci kurzu Létání bez strachu ji dostanete zdarma.

5) Čerpejte rady a inspiraci od zkušenějších. Možná se jen bojíte neznámého. Jak se orientovat na letišti, co si vzít s sebou do letadla a podobně. Užitečným průvodcem vám může být blog JáLetím.cz, kde v sekci Letím poprvé zjistíte vše, co potřebujete vědět.

6) Před odletem relaxujte. Ale vážně! Den až dva předem si dejte volnější režim. Pokud možno se nestresujte, zajděte si na masáž a zkuste i meditovat.

7) V klidu si sbalte. Nic není horšího než nervozita. Nenechávejte proto balení na poslední chvíli. Klidně i měsíc předem si začněte dávat stranou věci, které budete potřebovat. Nezapomeňte na pas, peníze, léky a další nezbytnosti (podrobně na blogu JáLetím.cz).

8) Vyzkoušejte aplikaci Keep calm. Je speciálně vytvořená zkušenými terapeuty tak, aby vám pomohla odbourat stres a strach z létání. Stačí mít po ruce sluchátka a chytrý telefon. Aplikace funguje i v režimu "letadlo". V případě stresu vás provede nácvikem relaxačních technik a specifických technik dýchání.

9) Stáhněte si do mobilu své oblíbené písničky. Pomohou vám během letu cítit se dobře. Podobně fungují také videa či fotografie, které si můžete cestou prohlížet.

10) V den letu a před letem se zdravě najezte. Žaludek se uklidní a vy taky. Vyhněte se ale těžkým a nadýmavým potravinám. S sebou do příručního zavazadla si vezměte malou svačinku a čokoládu. V případě nouze si dávejte čtvereček za čtverečkem. Nervy se obalí. A nezapomeňte na pití! Vezměte si s sebou lahev a po odbavení ji naplňte pitnou vodou.

reklama

Komerční tip

reklama