Byznysmeni se zapojili do kampaně. Knížeti dali miliony
Monitoring z Aktuálně.cz pro deník Insider
Praha - Český byznys se po vlažném startu otevřeně zapojil do kampaně v první přímé volbě prezidenta. Podle počtu milionových přispěvatelů je oblíbencem českých top podnikatelů Karel Schwarzenberg.
Od českých byznysmenů posbíral současný ministr zahraničí přes dvanáct milionů korun. Peníze posílají, i když průzkumy Schwarzenbergovi nepřisuzují více než deset procent hlasů. Nejdřív poslal půl milionu ministrův dlouholetý přítel a obchodní partner, miliardář Zdeněk Bakala. Nově jsou mezi jeho sponzory podnikatel v gumárenství Tomáš Němec a hoteliér Viliam Sivek.
Víc peněz ze soukromých zdrojů si podle oficiálních informací připsal do svého rozpočtu jen Jan Fischer, jeho kampaň ale platí především jediný muž - miliardář Tomáš Chrenek.